Campanya contra l'abandonament animal

11/05/2026
COVGi

El Col·legi de Veterinaris de Girona llança una campanya contra l’abandonament animal

 

Ara que s'apropa l'estiu, des del COVGi, convidem a fer un important exercici de reflexió abans d’adquirir un animal, si la persona que es convertirà en tutor d’aquest animal disposa de temps, recursos i mitjans econòmics necessaris per fer-se responsable durant tota la vida de l’animal. I si pot garantir les cures bàsiques de salut i benestar que necessita, incloent-hi la identificació amb microxip i placa QR, el censat al registre municipal i el compliment del calendari de vacunacions u desparasitacions.

També volem ressaltar la importància de poder informar-se en matèria de tinença responsable i benestar animal en qualsevol centre veterinari a fi de conèixer prèviament alguns aspectes de salut, control sanitari i aspectes d’educació i convivència que ajudin a prendre la decisió correcta.

A la web del COVGi, trobareu una formació, l'objectiu de la qual és divulgar la importància de la tinença responsable i està dirigit a propietaris o futurs propietaris.